NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Klikanie na androidzie? Jak to zrobić?
Autor Wiadomość
kurak 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2
Posty: 60

1120 Prestiż
  Wysłany: 07-08-2018, 21:08   Klikanie na androidzie? Jak to zrobić?

Cześć!

Zacząłem sobie dłubać pierwszą grę na androida - klona ZIG ZAG. Tak żeby sobie poćwiczyć i nauczyć się przy okazji jak to wygląda przy projektowaniu na androida.

Mam problem dość banalny: całe sterowanie opiera się tylko na klikaniu gdziekolwiek na ekranie - zrobiłem to za pomocą zwykłego kliknięcia myszką, jednak działa to tragicznie powoli (odstępy między kliknięciami - a właściwie reakcja programu na kliknięcie) przez co gra jest właściwie niegrywalna.

Czy ktoś z Was wie jak to poprawnie zrobić? Żeby zdarzenie wykonywało się od razu po tapnięciu w ekran a nie jak flaki z olejem :/

Dzięki! :)
 
     
worm 
Major
Bąba


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: tak
Pomógł: 51 razy
Posty: 998

15688 Prestiż
Wysłany: 08-08-2018, 03:01   

reakcja powinna być praktycznie natychmiastowa, nawet używając zdarzeń myszy. trudno mi więc stwierdzić, co może być nie tak. powinno też istnieć rozszerzenie do obsługi multitouch, ale nie wiem, czy coś to zmieni
 
     
kurak 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2
Posty: 60

1120 Prestiż
Wysłany: 08-08-2018, 12:17   

No właśnie dla testów na komputerze zrobiłem sobie kopię sterowania i tutaj mogę sterować też spacją, spacja działa wyśmienicie, a klikanie nawet na komputerze jest nieprecyzyjne - ale to chyba zawsze tak było, bo gdyby zrobić program który po prostu zlicza kliknięcia i wyświetla je na counterze to ten counter nie nadąży zupełnie za klikaniem

Próbowałem robić to też na tym rozszerzeniu o którym wspominasz ale jeszcze nie wiem jak ono działa i po prostu mi to nie wyszło :/

No trudno, może znajdzie się ktoś kto będzie wiedział o co to chodzi, a jeśli nie to szkoda trochę ;) Ale może też sam coś wykombinuję :)

Pozdrawiam!
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 81 razy
Posty: 1702

36600 Prestiż
Wysłany: 08-08-2018, 20:38   

Jeśli chodzi o nienadążanie licznika za klikaniem, to powinno pomóc jak zrobisz:

user clicks with mouse
or
user double clicks with mouse
 
     
kurak 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2
Posty: 60

1120 Prestiż
Wysłany: 08-08-2018, 23:47   

jarlfenrir wyobraź sobie, że to rozwiązało mój główny problem - dobrze, że wspomniałem o tym liczniku ;)

Ogromne dzięki - sam nigdy bym nie wpadł na to, że te kliknięcia są opóźnione przez to żeby był jeszcze czas na ewentualne podwójne kliknięcie - Twój kod załatwia sprawę całkowicie :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group