Skoro wysyłałem na Discordzie, tak udostępniam i tutaj.
Paczka Shaderów Neoqueto. Zbiór 169 efektów do CF 2.5 / MMF2.
Zapraszam do pobierania i dzielenia się. Mile widziane jest również rozszerzanie paczki, jeśli macie jakiś wartościowy shader, który w paczce się nie znajduje. Podzielcie się, niech wszyscy z nich skorzystamy. Zapoznajcie się jednak proszę z treścią pliku Readme. Pamiętajcie też, aby podczas używania tych efektów odpowiednio docenić starania ich twórców.
Większość z nich pochodzi z paczek Lookiego, Complex-Softwares, wiele jest pobranych z forum Clickteamu. Niektóre są też autorstwa członków PSK. Info o autorach znajduje się w pliku XML, jak i w polu z opisem w oknie dodawania efektu.
Shadery te od kilku lat zalegały u mnie w niezorganizowanej formie w folderach instalacji najpierw MMF2, a później CF 2.5. Dopiero niedawno, ze względu na liczne prośby o podzielenie się nimi, zdecydowałem się to zrobić, tylko w uporządkowanej formie. Znajdziecie tam podział shaderów na następujące kategorie:
Spoiler:
•Przekształcenia - podstawowe transformacje na płaszczyźnie i w przestrzeni, czyli pozycja, obrót, skala, odbicie lustrzane i pochylenie
•Manipulacje kolorami - przekształcanie danych kolorów w inne, zastępowanie z tolerancją i tym podobne
•Tekstury i generowanie - wszelkie nakładanie wzorów, bitmap lub wygenerowanej grafiki na obiekt, w tym tekstury specjalnego rodzaju, jak np. mapy wypukłości
•Rozmycia - zwykłe rozmycia, rozmycia kierunkowe, rozmycia radialne, zbliżeniowe itp.
•Zaawansowane - skomplikowane, choć często potężne shadery (w tym 3D)
•Palety i tablice (LUT) - zmiana koloru poprzez przypisanie innych kolorów do palety bitmapy
•Zniekształcenia - wszelkie wygięcia, soczewki, ściśnięcia, wirowania itp.
•Filtry podstawowe - korekty koloru, barwy, jasności, kontrastu, nasycenia itp.
•Inne - niepasujące do pozostałych kategorii. Jest tam podfolder Nieużyteczne, gdzie są powtarzające się, źle działające, lub bardzo mało przydatne shadery eksperymentalne
•Efekty specjalne - różne efekty specjalne
•Poświaty - rozmyte poświaty wokół, lub na obiekcie
•Oddziaływanie na tło - tutaj znajdują się tylko i wyłącznie efekty, które modyfikują tło pod obiektem na który nałożony jest shader. Są tu efekty zniekształceń tła, rozmyć tła i inne. Nie należy ich dodawać np. do kategorii Zniekształcenia •Manipulacje przezroczystością - manipulacje na kanale Alpha obiektu, zmienianie go, korzystanie z niego, lub nadpisywanie go inną teksturą (jest tam efekt, który z tego względu nie znajduje się w kategorii Tekstury i generowanie)
•Manipulacje na kanałach - manipulacje na kanałach R, G i B, zmiana kolejności kanału, przesuwanie kanałów itp.
•Cienie - cienie typu drop shadow i inne
•Tryby mieszania - tryby mieszania (blending modes) znane z programów graficznych takich jak Photoshop czy GIMP
•Filtry splotowe - filtry oparte o tzw. kernel convolution. Są tu efekty typu wyostrzenie, relief czy wykrywanie krawędzi
Pełna lista:
Spoiler:
Kod:
Cienie\Drop Shadow (zaawansowany)\DropShadowAdv.fx
Cienie\Drop Shadow (zwykły cień)\DropShadow.fx
Cienie\Shade (prosty cień)\Shade.fx
Cienie\ShadowShader (bardzo zaawansowany)\Shadow.fx
Efekty specjalne\Anaglyph (anaglif - okulary 3D)\Anaglyph.fx
Efekty specjalne\CRT (retro TV)\CRT.fx
Efekty specjalne\CS MaskNV (noktowizor)\CS_MaskNV.fx
Efekty specjalne\GradientFade (przejście gradientu)\GradientFade.fx
Efekty specjalne\Outline (obrys)\Outline.fx
Efekty specjalne\QuickNightEffect (efekt nocy)\Night.fx
Filtry podstawowe\CS BlackAndWhite (próg)\CS_BlackAndWhite.fx
Filtry podstawowe\CS Brightness (jasność)\CS_Brightness.fx
Filtry podstawowe\CS Hue (barwa)\CS_Hue.fx
Filtry podstawowe\CS InvertContrast (kontrast do negatywu)\CS_InvertContrast.fx
Filtry podstawowe\CS Saturation (nasycenie)\CS_Saturation.fx
Filtry podstawowe\CS Saturation0 (desaturacja)\CS_Saturation0.fx
Filtry splotowe\CS EdgesDetection (wykrywanie krawędzi)\CS_EdgesDetection.fx
Filtry splotowe\CS Emboss (wytłaczanie)\CS_Emboss.fx
Filtry splotowe\CS Sharpen (wyostrzenie)\CS_Sharpen.fx
Filtry splotowe\SharpenMask (maska wyostrzająca)\SharpenMask.fx
Inne\Nieużyteczne\BlendExample.fx
Inne\Nieużyteczne\FlipX.fx
Inne\Nieużyteczne\FlipY.fx
Inne\Nieużyteczne\MonoExample.fx
Inne\Nieużyteczne\mygreyscale.fx
Inne\Nieużyteczne\myzoom.fx
Inne\Nieużyteczne\Flip\flip.fx
Inne\Nieużyteczne\FlipX\FlipX.fx
Inne\Nieużyteczne\FlipY\FlipY.fx
Inne\Nieużyteczne\m7 (słabo działa)\m7.fx
Inne\Nieużyteczne\Quad\Quad.fx
Inne\Nieużyteczne\QuadDeform\QuadDeform.fx
Inne\Nieużyteczne\QuadMod\QuadMod.fx
Inne\QuadPlus\QuadPlus.fx
Inne\shift2\Shift.fx
Manipulacje kolorami\Color Replacer\ColorReplacer.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeBlue.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeCyan.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeGreen.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeGrey.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeMagenta.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizePartsRGB.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizePartsRGBYCM.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizePartsWRGB.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeRed.fx
Manipulacje kolorami\CS Colorize (koloryzacja)\CS_ColorizeYellow.fx
Manipulacje kolorami\CS MaskSepia (sepia)\CS_MaskSepia.fx
Manipulacje kolorami\CS Tint (tinta)\CS_Tint.fx
Manipulacje kolorami\Depth\Depth.fx
Manipulacje kolorami\InOut\InOut.fx
Manipulacje kolorami\KeepColor (zamień wszystkie kolory oprócz)\KeepColor.fx
Manipulacje kolorami\MonochromeColour (koloryzacja)\MonochromeColour.fx
Manipulacje na kanałach\ChannelDepth\ChannelDepth.fx
Manipulacje na kanałach\ChannelInvert\ChannelInvert.fx
Manipulacje na kanałach\ChannelShift (przesunięcie bitmapy kanału)\ChannelShift.fx
Manipulacje na kanałach\Masks (wartości kanałów)\CS_MaskAlpha.fx
Manipulacje na kanałach\Masks (wartości kanałów)\CS_MaskBlue.fx
Manipulacje na kanałach\Masks (wartości kanałów)\CS_MaskGreen.fx
Manipulacje na kanałach\Masks (wartości kanałów)\CS_MaskNV.fx
Manipulacje na kanałach\Masks (wartości kanałów)\CS_MaskRed.fx
Manipulacje na kanałach\Masks (wartości kanałów)\CS_MaskSepia.fx
Manipulacje na kanałach\Swap (zamień kanały)\CS_RGB2BGR.fx
Manipulacje na kanałach\Swap (zamień kanały)\CS_RGB2BRG.fx
Manipulacje na kanałach\Swap (zamień kanały)\CS_RGB2GBR.fx
Manipulacje na kanałach\Swap (zamień kanały)\CS_RGB2GRB.fx
Manipulacje na kanałach\Swap (zamień kanały)\CS_RGB2RBG.fx
Manipulacje przezroczystością\Alpha (zastępowanie kanału alpha)\Alpha.fx
Manipulacje przezroczystością\AlphaDither (roztrząsanie wzorkowe)\AlphaDither.fx
Manipulacje przezroczystością\ColorKeyAlpha (kluczowanie)\ColorKeyAlpha.fx
Manipulacje przezroczystością\RoundAlpha (próg kanału alpha)\RoundAlpha.fx
Oddziaływanie na tło\Background Blur (rozmycie tła)\BgBlur.fx
Oddziaływanie na tło\Defocus (przyciemnienie i rozmycie tła)\Defocus.fx
Oddziaływanie na tło\Invert Blend (negatyw tła)\InvertBlend.fx
Oddziaływanie na tło\Lens - Looki (soczewka tła)\Ovine\Looki Background Lens.fx
Oddziaływanie na tło\Lens 2 - Looki (soczewka tła - kompatybilność)\Lens.fx
Oddziaływanie na tło\Reflection Filter (odbij lustrzanie tło - tafla wody)\Reflection Filter.fx
Oddziaływanie na tło\Squeeze Filter (ściskanie tła)\Squeeze Filter.fx
Palety i tablice (LUT)\ColorGrading (LUT wersja A)\ColorGrading.fx
Palety i tablice (LUT)\LUT_Demo (LUT wersja B)\ColorGrading.fx
Palety i tablice (LUT)\OrderedDither (redukcja kolorów)\OrderedDither.fx
Palety i tablice (LUT)\PaletteHWA (mapowanie palety)\Shader\Palette.fx
Palety i tablice (LUT)\PaletteMap (mapowanie palety)\PaletteMap.fx
Palety i tablice (LUT)\PalletteAsImage (mapowanie palety)\PalletasImage.fx
Poświaty\CS Bloom\CS_Bloom2D.fx
Poświaty\CS Glow (poświata zewn. z tyłu)\CS_Glow.fx
Poświaty\CS GlowTotal (poświata zewn. z przodu)\CS_GlowTotal.fx
Poświaty\Dual Glow (wewn. i zewn. poświata)\DualGlow.fx
Przekształcenia\CS Crop (kadrowanie)\CS_Crop.fx
Przekształcenia\CS Flip (odbicie lustrzane)\CS_Flip.fx
Przekształcenia\CS MoveCircle (ruch po okręgu)\CS_MoveCircle.fx
Przekształcenia\CS Resize (skala)\CS_Resize.fx
Przekształcenia\CS Rotate (obrót)\CS_Rotate.fx
Przekształcenia\CS TiltH (pochylenie X)\CS_TiltH.fx
Przekształcenia\CS TiltHV (pochylenie XY)\CS_TiltHV.fx
Przekształcenia\CS TiltV (pochylenie Y)\CS_TiltV.fx
Przekształcenia\CS Zoom (proste zbliżenie lub oddalenie)\CS_Zoom.fx
Przekształcenia\CS ZoomOffset (zbliżenie lub oddalenie z odstępem)\CS_ZoomOffset.fx
Przekształcenia\CS ZoomOffsetTiled (zbliżenie lub oddalenie z odstępem i powtarzaniem)\CS_ZoomOffsetTiled.fx
Przekształcenia\PT_Rotate (obróć samą teksturę obiektu zachowując maskę kolizji)\PT_Rotate.fx
Przekształcenia\RotateSubPixel (pozycja i obrót dokładniej niż co piksel)\RotateSub.fx
Przekształcenia\ZoomBox (wycięcie fragmentu ekranu i powiększenie)\ZoomBox.fx
Rozmycia\ChannelBlur (rozmywanie poszczególnych kanałów RGBA)\ChannelBlur.fx
Rozmycia\CS Blur (proste rozmycie)\CS_Blur.fx
Rozmycia\CS BlurBorders (rozmycie krawędzi)\CS_BlurBorders.fx
Rozmycia\CS BlurReal (chyba nie działa)\CS_BlurReal.fx
Rozmycia\CS BlurXY\CS_BlurXY.fx
Rozmycia\DirectionalBlur (rozmycie kierunkowe)\DirBlur x1.fx
Rozmycia\DirectionalBlur (rozmycie kierunkowe)\DirBlur x2.fx
Rozmycia\DirectionalBlur (rozmycie kierunkowe)\DirBlur x3.fx
Tekstury i generowanie\BumpLight (alternatywna normal mapa)\BumpLight.fx
Tekstury i generowanie\CS BumpMapping (mapowanie wypukłości)\CS_BumpMapping.fx
Tekstury i generowanie\Display (efekt CRT scanlines)\Display.fx
Tekstury i generowanie\Gradient\Gradient.fx
Tekstury i generowanie\Grain (szum)\GrainPS2.fx
Tekstury i generowanie\Hole (okrągła dziura na środku)\Hole.fx
Tekstury i generowanie\Normal Map (proj)\NormalMap (proj).fx
Tekstury i generowanie\Normal Map (ładna)\NormalMap.fx
Tekstury i generowanie\SimpleMask (całkowite zamalowanie obiektu)\SimpleMask.fx
Tekstury i generowanie\Sprite\Sprite.fx
Tekstury i generowanie\StaticTexture (zamiana koloru czerwonego na teksturę)\staticTexture.fx
Tekstury i generowanie\TexOverlay (nakładanie tekstury bez powtarzania) (SolarB)\TexOverlay.fx
Tekstury i generowanie\TexOverlay (nakładanie tekstury z powtarzaniem) (Nobu)\nbTexOverlay.fx
Tekstury i generowanie\Triangle (generuje trójkąt)\triangle.fx
Tryby mieszania\Color Burn (ściemnianie)\ColorBurn.fx
Tryby mieszania\Color dodge (rozjaśnienie)\ColorDodge.fx
Tryby mieszania\Darken (ciemniej)\Darken.fx
Tryby mieszania\Difference (różnica)\Difference.fx
Tryby mieszania\Exclusion (wykluczenie)\Exclusion.fx
Tryby mieszania\Hard light (ostre światło)\HardLight.fx
Tryby mieszania\Hard mix (mieszanie twarde)\HardMix.fx
Tryby mieszania\Lighten (jaśniej)\Lighten.fx
Tryby mieszania\Linear burn (ściemnianie liniowe)\LinearBurn.fx
Tryby mieszania\Linear dodge (rozjaśnianie liniowe (dodaj))\LinearDodge.fx
Tryby mieszania\Linear light (światło liniowe)\LinearLight.fx
Tryby mieszania\Multiply (pomnóż)\Multiply.fx
Tryby mieszania\Overlay (nakładka)\Overlay.fx
Tryby mieszania\Pin light (światło punktowe)\PinLight.fx
Tryby mieszania\SaturationMask (Nasycenie)\SaturationMask.fx
Tryby mieszania\Screen (ekran)\Screen.fx
Tryby mieszania\Soft light (łagodne światło)\SoftLight.fx
Tryby mieszania\Vivid light (światło jaskrawe)\VividLight.fx
Zaawansowane\3D\3D Engine (silnik wokselowy)\VoxelTerrain_v03B.fx
Zaawansowane\3D\3D Engine (silnik wokselowy)\VoxelTerrain_v03F.fx
Zaawansowane\3D\3D Shader (przekształcenia i oświetlenie)\3D Shader.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\PixelResize.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\Scale2x.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\VectorScale.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\Nieużyteczne\altscale.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\Nieużyteczne\copy2x.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\Nieużyteczne\Fuzzy2x.fx
Zaawansowane\Algorytmy skalujące\Nieużyteczne\MAME.fx
Zaawansowane\Siatki i kafelkowanie\AutoTileA.fx
Zaawansowane\Siatki i kafelkowanie\AutoTileB.fx
Zaawansowane\Siatki i kafelkowanie\grid.fx
Zaawansowane\Siatki i kafelkowanie\GridSpacer.fx
Zaawansowane\Siatki i kafelkowanie\Tilemap.fx
Zaawansowane\Siatki i kafelkowanie\TileSpacer.fx
Zaawansowane\VertexShader\VertexShaderTest.fx
Zniekształcenia\CS Flag\CS_Flag.fx
Zniekształcenia\CS SinWave\CS_SinWave.fx
Zniekształcenia\CS UnderWater\CS_UnderWater.fx
Zniekształcenia\Deformer (deformacja)\Deformer.fx
Zniekształcenia\Lens - Ovine (soczewka obiektu)\OvineLens.fx
Zniekształcenia\Mirror (efekt lustra na obiekcie)\Mirror.fx
Zniekształcenia\Mosaic (pikselizacja)\Mosaic.fx
Zniekształcenia\Perspective\Perspective.fx
Zniekształcenia\Projection (projekcja)\Projection.fx
Zniekształcenia\Sphere (sferyzacja)\Sphere.fx
Zniekształcenia\Squeeze (ściskanie obiektu)\Squeeze.fx
Do poprawnego działania shaderów wymagana jest obsługa akceleracji sprzętowej (HWA). Dostępna jest ona w MMF2 od wersji R253, a także od wersji R249 ze specjalnym zainstalowanym modułem. Aby shadery były widoczne, wymagane jest przełączenie aplikacji w tryb wyświetlania z użyciem Direct3D 9. Wszystkie wersje Clickteam Fusion 2.5 (oprócz Free Edition) obsługują akcelerację sprzętową.
Shadery używane przez CF 2.5 / MMF2 to efekty Pixel Shader 2.0 napisane w języku HLSL, kompatybilne z DirectX od wersji 8.0.
Shadery zadziałają natywnie TYLKO na platformie Windows (pomijając Wine). Eksportery takie jak HTML5, Flash, iOS czy Android NIE są z nimi w żaden sposób kompatybilne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum