NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Platformowa] ONE BUT DWARF
Autor Wiadomość
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Pojedynki: być może
Posty: 5

76 Prestiż
  Wysłany: 06-08-2019, 09:40   [Platformowa] ONE BUT DWARF

Tytuł: ONE BUT DWARF

Gatunek: Platformówka

Autor: Piotr Wyszyński
Grafika: Piotr Wyszyński
Dźwięk: Piotr Wyszyński
Muzyka: Bjorn Lynne

Opis:
ONE BUT DWARF to prosta platformówka logiczna opowiadająca historię anonimowego krasnoluda, który decyduje się porzucić życie w jaskiniach i podjąć próbę spełnienia swojego marzenia o ucieczce na powierzchnię. Jego przedsięwzięcie nie będzie łatwe, na szczęście znajdą się inni, którzy zrobią co mogą, aby pomoc biednemu krasnoludowi opuścić brzydkie, mroczne miejsce, w którym przyszło im żyć!

Celem każdego poziomu jest dotrzeć do wyjścia. Niestety często może to wymagać odrobiny poświęcenia... Na szczęście tylko jeden krasnolud musi dotrzeć do drzwi!

Gra przygotowana na GMTK Jam 2019. Jest to tak naprawdę mój pierwszy bardziej złożony projekt.

Zrzuty ekranu:
Dostępne na stronie: https://xiris.itch.io/one-but-dwarf

Download:
Zagraj na stronie: https://xiris.itch.io/one-but-dwarf

Uwagi:
Komenatrze pod grą są w miare spójne. Road mapa poparwek:
1. Przerzucenie się ze standardowego kontrolera platformowego na customowy. Dodanie 'coyote time'.
2. Redesign kilku istniejących poziomów (szczególnie pierwszego po samouczku).
3. Wizualne poprawki - lepsze postacie, animacje, elementy 'wystroju' poziomów opowiadające nieco bardziej historię oraz łamiące monotonię kolorów.
4. Stworzenie jeszcze jednej dodatkowej mechaniki + dobicie w sumie do 20 poziomów.
5. Wprowadzenie 'kodów' do poziomów.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 07-08-2019, 08:51   

Naprawdę ciekawy mechanizm "po trupach do celu", dobrze zaprojektowane poziomy, jednak na mój gust trochę ich za mało i za szybko rośnie ich stopień skomplikowania. Podoba mi się, mimo paru drobnych niedociągnięć.

BTW. Który to Construct?
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 796

8237 Prestiż
Wysłany: 07-08-2019, 19:13   

Dobry pomysł i wykonanie, ale zbyt mało rozbudowane i szybko się kończy, pozostawiając niedosyt.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Pojedynki: być może
Posty: 5

76 Prestiż
Wysłany: 07-08-2019, 21:56   

Dziękuję bardzo za Wasz feedback :) . Bardzo mi miło, że gra się Wam podoba.
Tak jak napisałem w opisie była tworzona na Game Jam, który odbył się w poprzedni weekend i brakło mi czasu na dopracowanie wielu elementów.

Mam nadzieję, że od przyszłego tygodnia uda mi się poświęcić chociaż odrobinkę czasu na doprowadzenie gry do bardziej 'dojrzałego' stanu :) .
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 07-08-2019, 23:04   

pierwsze, co mnie zabolało: przejścia. moim zdaniem powinny mieć kilka, maks kilkanaście klatek w tak dynamicznej grze. ich masakryczna długość połączona z możliwością poruszania się w ich trakcie sprawia, że często zaczynam się poruszać zanim cokolwiek pojawi się na ekranie i umieram niemal natychmiastowo, co wiąże się ze spędzeniem kolejnych dwóch sekund na ich oglądaniu.

myślę, że lepiej byłoby, gdyby postać ciągle skakała przy trzymanym klawiszu skoku.

dotknięcie spadającej platformy bokiem sprawia, że spada, co nie powinno się dziać.

w trakcie mojego przejścia często zdarzało się, że wciskałam reset zamiast skoku/przełączenia postaci, co w dużej mierze spowodowane jest układem sterowania/niemożnością jego zmiany (moja lewa ręka spoczywa na home row, gdzie na moim układzie klawiatury znajduje się R). imo przerzucenie się na ZX + strzałki (używane w wielu platformerach/emulatorach jako domyślny schemat) lub nawet przerzucenie samego skoku na klawisz po lewej stronie (np. ctrl) wystarczyłoby, żeby wymusić inną pozycję ręki i zniwelować problem. wraz ze zmianą sterowania miłym dodatkiem byłoby uniezależnienie ustawień od układu klawiatury, i.e. przypisywanie do fizycznego klawisza zamiast literki która zmienia się wraz ze zmianą układu.

ogólnie fajna gierka (szczególnie jak na pierwszy poważniejszy projekt!), ale niestety była dla mnie nieco frustrująca ze względu na powyższe. i ofc jest strasznie krótka, ale to zrozumiałe gdy była tworzona na jam trwajacy 48 godzin.
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 796

8237 Prestiż
Wysłany: 07-08-2019, 23:09   

Cytat:
często zaczynam się poruszać zanim cokolwiek pojawi się na ekranie i umieram niemal natychmiastowo, co wiąże się ze spędzeniem kolejnych dwóch sekund na ich oglądaniu.

Popieram, zapomniałem o tym wspomnieć. Też mnie to wkurzało.
Co do sterowania nie mam zastrzeżeń.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 07-08-2019, 23:24   

sterowanie *samo w sobie* nie jest złe, ale intuicyjnie moja lewa ręka leży w takim miejscu, że przypadkowo wciskam reset lol. problem prawdopodobnie nie istnieje na qwerty (r nie znajduje się na home rowie), ale na colemaku tak

jeszcze jeden szczegół, o którym zapomniałam napisać: trzęsienie ekranu przy otwieraniu przejścia jest zdecydowanie zbyt intensywne/rozpraszające.
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Pojedynki: być może
Posty: 5

76 Prestiż
Wysłany: 08-08-2019, 09:30   

Dziękuję bardzo za feedback :) .

Poprawa ruchu (układ klawiszy oraz samo zachowanie) to mój główny priorytet w tym momencie. Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu uda mi się znaleźć chwilkę, żeby to poprawić.

Bardzo ważny punkt na temat screen shake oraz przejść między poziomami! Nikt wcześniej tego nie podniósł, a faktycznie myślę, że może to być trochę upierdliwe - poprawię jak najszybciej - tym bardziej, że to naprawdę minimalna zmiana :) .

[ Dodano: 13-08-2019, 10:47 ]
Hej,
udało mi się zrobić pierwszy mały update. Lista zmian:

- Ułatwienie skoku poprzez dodanie Coyote Time.
- Zmniejszenie Screen Shake oraz skrócenie 'fadeów'
- Krasnale nie zmieniają się automatycznie, gdy jeden z nich zginie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group