NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Inne] Klikscena 2022
Autor Wiadomość
Aha 
TenKtóregoImieniaNie WolnoWymawiaćDobrze


Posty: 340

Prestiż
  Wysłany: 18-02-2022, 19:01   [Inne] Klikscena 2022

Skoro i tak nic się tu nie dzieje, to zawsze można zarzucić jakiś temat, może ktoś raz na jakiś czas tu trafi. Ktoś tu jeszcze faktycznie korzysta z programów Clickteamu/RPG Makera/Constructa? Może warto szerzej otworzyć forum na Godota i Unity, jeśli głównie tam działa polska indie scena, i macie chęci choć trochę przywrócić NB do życia?

also dla osób, które odeszły od gamedevu: nie ciągnie was, żeby czasem wrócić, może machnąć jakiś mały projekcik? Jeśli tak, to co was powstrzymuje?
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Posty: 1015

Prestiż
Wysłany: 18-02-2022, 22:20   

Aha napisał/a:
Ktoś tu jeszcze faktycznie korzysta z programów Clickteamu/RPG Makera/Constructa?


nope, kompletnie straciłam zainteresowanie po opanowaniu "normalnego" programowania na wystarczającym poziomie, aby móc stworzyć coś sensownego. może kliki są niezłym narzędziem do prototypowania albo prostszych rzeczy, ale sposób tworzenia nie sprzyja większym projektom i bardzo łatwo strzelić sobie w stopę... brakuje podstawowych konceptów znanych z większości języków, np. callowanie rutynek/procedur/funkcji/metod/you name it (które trzeba emulować sztuczkami typu fastloop z 1 iteracją), co utrudnia tworzenie czystego/reusable kodu.

kliki mają też wiele innych trudnych do obejścia ograniczeń, np. brak precyzyjnej kontroli nad audio, przez co zrobienie nawet czegoś tak fundamentalnego jak zrobienie zapętlającej się muzyki z intrem jest niemożliwe.

mój ostatni projekt korzystał stosunkowo sporo z rozszerzenia lua z ww. względów, ale at this point, czy jest jakiś większy sens korzystać z fusiona zamiast np. love2d lub innego silnika?

Aha napisał/a:
Może warto szerzej otworzyć forum na Godota i Unity, jeśli głównie tam działa polska indie scena


oczywiście że warto, ale nie sądzę żeby to przyniosło jakiś szczególny efekt jeżeli chodzi o rewitalizację forum.

Aha napisał/a:
macie chęci choć trochę przywrócić NB do życia?


byłoby fajnie... ale niestety nie uważam żeby była na to większa nadzieja. discord oraz inne platformy mniej lub bardziej zabiły fora dyskusyjne. no i nie oszukujmy się, to już nie jest społeczność twórców gier tylko dinozaurów gadających ze sobą : ) ludzi którzy coś faktycznie tworzą (a w szczególności w klikach) można policzyć na palcach.

Aha napisał/a:
dla osób, które odeszły od gamedevu: nie ciągnie was, żeby czasem wrócić, może machnąć jakiś mały projekcik? Jeśli tak, to co was powstrzymuje?


chciałam wrócić do gamedevu. parę miesięcy temu zaczęłam pisać silnik w c#/monogame, udało mi się zrobić całkiem fajny ruch platformowy z obsługą polygonalnych terenów, ale potem zdałam sobie sprawę że 1) w sumie nie wiem co chcę z nim zrobić gameplayowo 2) po zagraniu w parę platformerów dla inspiracji (celeste/momodora/hollow knight) zdałam sobie sprawę, że w sumie nie podobają mi się szczególnie platformery. a nawet gry ogólnie. więc straciłam zainteresowanie i na razie projekt leży w szufladzie >_>

ogólnie rzecz biorąc, istnieje dysonans w kwestii "w co chciałabym grać" vs "co chciałabym stworzyć" vs "co jestem w stanie stworzyć". mam milion innych zainteresowań (nie mówiąc już o życiu prywatnym), a tworzenie gier to generalnie bardzo czasochłonne zajęcie, które niestety nie jest już dla mnie wystarczająco interesujące aby uzasadnić wkładany w nie czas.

tęsknie za pidżamami i bitwami tho, stosunkowo krótkie jamy czy compos to idealny outlet żeby po prostu coś zrobić, bez szczególnego rozmyślania nad produktem końcowym. bardzo chętnie wzięłabym udział gdyby coś się ruszyło w tej sprawie : )
 
     
BulletHead
Bohater


Posty: 36

Prestiż
Wysłany: 24-02-2022, 20:04   

jeśli byłby organizowany ClickJam 2022 to jadę i nawet się nie zastanawiam

Aha napisał/a:
also dla osób, które odeszły od gamedevu: nie ciągnie was, żeby czasem wrócić, może machnąć jakiś mały projekcik? Jeśli tak, to co was powstrzymuje?


ciągnie, głównie przez nostalgię, bo tworzenie gier wspominam bardzo dobrze. ale jeśli już coś skleję w wolnym czasie to nie będzie to w klikach. mam kilka pomysłów które chodzą za mną od pewnego czasu, ale irl życie troche psuje mi chęci
 
     
Cremmy 
Sierżant
Triggerheart


Posty: 114

Prestiż
Wysłany: 24-02-2022, 20:20   

wermi napisał/a:
nope, kompletnie straciłam zainteresowanie po opanowaniu normalnego programowania na wystarczającym poziomie, aby móc stworzyć coś sensownego.

W zasadzie to to ^. W zeszłym roku postanowiłem zrobić jamową gierkę w CF2.5, ale jest dość toporne i momentami ciężkie do debugowania.

Co do planu ożywienia NB, w obecnych czasach może to być ciężkie. Teraz zamiast forum używa się facebooka, jakkolwiek beznadziejny by nie był. Chyba jedyną nadzieją, oraz naturalną koleją rzeczy, byłoby otwarcie się na generalnie cały gamedev.
_________________
<Wyobraź tu sobie podpis~>
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Posty: 667

Prestiż
Wysłany: 25-02-2022, 23:18   

Cyklicznie wracam do zabawy w tworzenie gier, ale klików już nie ruszam. Powodów nie będę podawał bo Wermi bardzo dobrze napisało co z klikami jest nie tak. Obecnie używam/bawię się różnymi silnikami: Unity, Godot i Game maker. Każdy z nich ma coś fajnego jak i swoje wady więc zawsze mnie boli, że nie istnieje ten jedyny idealny silnik :P Co do ożywienia NB, to nie wiem jak chciałbyś tego dokonać. Jeśli nie zamierzasz ludziom płacić za pisanie tutaj to raczej ciężko będzie. Świat poszedł do przodu i to miejsce za wiele nie ma do zaoferowania. Dodanie działów z Unity i Godotem za wiele nie zmienią bo jak ktoś będzie zainteresowany tą tematyką to znajdzie sobie lepsze miejsca.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Posty: 437

Prestiż
Wysłany: 18-10-2022, 13:15   

Zaglądam tutaj raz do roku, z nostalgii. Raz do roku ogrywam też cała trylogię Dni Wojny xD bo pomimo, że to amatorska gra pełna błędów - to jest to gra która ma ręce i nogi, początek i koniec i w którą włożyłem kiedyś bardzo dużo amatorskiego zapału. Kliki to była świetna przygoda i fajne zabicie czasu.
Pozdro dla dinozałrów : )
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group