NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kwadrat Climber
Autor Wiadomość
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 15-10-2005, 19:03   Kwadrat Climber

   Kwadrat Climber to dosyć nietypowa platformówka. Wydaje się, że autor próbował ustylizować grę na styl "retro". Niestety nie udało mu się to zbyt dobrze. Inaczej mówiąc - białe obiekty na czarnym tle nie wyglądają zbyt dobrze. Zwłaszcza, że nie ma efektu sztucznej pixelozy. Zaś standardowa czcionka interfejsu (a cała gra, prócz połowy tytułu, jest po angielsku) nie poprawia wrażenia. Należałoby jeszcze dodać, iż gracz steruje tytułowym kwadratem, który oczywiście jest cały biały i nie ma animacji. Właściwie to nic w tej grze nie ma animacji. W dodatku wrogowie (którymi są robotopodobne białe postaci) mają źle ustawione ścieżki chodu i często lewitują sobie w powietrzu. Czarnym. Miejsca, w których wydają się puste miejsca w obiektach wrogów okazują się... czarnymi plamami. Graficznie blisko dna.

   Jednakże nie tylko grafika się liczy. Przykro mi - muzyki brak. Dźwięk jest chyba tylko jeden - piknięcie. Potwierdza to domysły o próbach stylizacji "retro"... silnik ma także sporo błędów - na przykład brak ograniczonej liczby żyć, przez co nonsensem jest wynik (score). Można przecież rzucić się do dziury i ponownie zebrać kwadratowe monety z planszy. Także zdrowie (health) jest niepotrzebne, bo gdy osiągnie ono wartość dużo niższą od zera nic się nie dzieje. Ponadto na większości poziomów, przy pozycji startowej, znajduje się dziura w ścianie. Można przez nią przejść - wtedy kwadrat wpada do nicości i, jak to zwykle w niej bywa - nie można nic zrobić... oprócz restartu całej gry. Na szczęście szybko się z powrotem włącza - nie ma intra ani nawet menu.

   Zostaje jeszcze grywalność. Tu ktoś mógłby pomyśleć: skoro ta gra jest taka brzydka, cicha i zabugowiona, to jaką może mieć grywalność? A jednak ma! Całkiem miło mi się w nią grało, mimo niezbyt atrakcyjnej grafiki i praktycznie braku udźwiękowienia. Szkoda tylko, że jest dosyć krótka i prosta.

   Podsumowując gra, pomimo technicznej klapy, posiada dostateczną grywalność, aby dotrwać do jej bliskiego końca. Kolorowego!!!

Producent: Trebuh
Premiera: 12-10-2004
Gatunek: platformówka

PLUSY:
+ Całkiem przyjemna.

MINUSY:
- Krótka,
- Bardzo prosta,
- Brzydka grafika (nieudane "retro"),
- Brak muzyki i tylko jeden dźwięk,
- Spora ilość błędów.

OCENA: 4/10
by RomanX '05

kc01.jpg
Tak jakby pixelowato
Plik ściągnięto 8152 raz(y) 3,02 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group