NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[RPGMakerXP] Krawa Wizja
Autor Wiadomość
Dzialo 
Starszy szeregowy


Posty: 13

Prestiż
Wysłany: 15-05-2007, 23:03   [RPGMakerXP] Krawa Wizja

Witam, chciałem przedstawić wam mój najnowszy projekt nad którym teraz się skupiam.
Tworzę go w RMie XP tak więc będzie to oczywiście gra RPG.
Teraz wszyscy klikowcy (a przynajmniej większość) pomyśli "O Boże, RPG Maker znowu jakaś robi w tym czymś, że też nas muszą z tym kojarzyć"
Heh, wyprowadzę was z błędu jeżeli tylko zapytacie :)
Na razie mogę dać kilka screenów ponieważ ogólny zarys fabuły jest jeszcze niedokończony BTW - Screeny mogą nie działać czasami bo stoją na moim kompie a jak jest wyłączony to raczej się nie wczytają ;)

http://89.171.86.10/screeny/1.png
http://89.171.86.10/screeny/2.png
http://89.171.86.10/screeny/3.png
http://89.171.86.10/screeny/4.png
http://89.171.86.10/screeny/5.png
http://89.171.86.10/screeny/6.png

BTW2 - Nie wiem czemu ale post dziwnie się rozszerzył :o
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Posty: 296

Prestiż
Wysłany: 15-05-2007, 23:20   

1. Kto robił grafikę?
2. Wrzuć screeny na fotosik.pl lub imageshack.us bu uniknąć problemów :)
3. Nic nie wiem o samej grze więc niby o co mam pytać?
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Raymon 
Plutonowy
dawniej arek ;-D


Posty: 79

Prestiż
Wysłany: 15-05-2007, 23:36   

Dzialo napisał/a:
1. Kto robił grafikę?
Pozwolę sobie odpowiedzieć. RPG Maker oczywiście. W tym programie są wbudowane grafiki...
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1731

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 02:11   

arek napisał/a:
Dzialo napisał/a:
1. Kto robił grafikę?
Pozwolę sobie odpowiedzieć. RPG Maker oczywiście. W tym programie są wbudowane grafiki...


Ale przecież jest możliwość zrobienia własnej grafiki.
 
     
Dzialo 
Starszy szeregowy


Posty: 13

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 09:38   

Cytat:
Pozwolę sobie odpowiedzieć. RPG Maker oczywiście. W tym programie są wbudowane grafiki...


A gucio :-P Grafiki są autorstwa makerowicza Naramury.
Widać że arek jest jednym z tych co myśli że RM to szajs.
Tak więc objerzyj sobie to : http://xr43.internetdsl.t...ex.php?t=n.0.76
Cytat:
3. Nic nie wiem o samej grze więc niby o co mam pytać?

A gdybyś uważnie czytał to byś wiedział że tu chodzi o pytania i odpowiedzi dla takich co myślą że RM to szajs.
Przy okazji zarzucam screena z nowego menu:
 
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 821

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 15:14   

Dzialo napisał/a:
Widać że arek jest jednym z tych co myśli że RM to szajs.


A może tak nie jest? No dobra, może szajs to zbyt mocne określenie, ale RM jest bardzo ograniczający (przynajmniej wersje poniżej XP bo tej jeszcze nie sprawdzałem i tymczasowo nie zamierzam), więc się nie dziw, że takie komentarze padają.. Co nie zmienia faktu, że i tak większość RM'owskich klonów klonów klonów jest lepsza od wielu klikowych gier..
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Posty: 296

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 15:31   

No to mam jeszcze jedno pytanie, czy w RMie XP, żeby zagrać w skompilowaną grę trzeba tak jak w poprzednich wersjach dołączać do niej te ogromne biblioteki?
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Dzialo 
Starszy szeregowy


Posty: 13

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 16:54   

Nie, wystarczy wrzucić do gry plik RGSS101E.dll czy tam podobny i wszystkie grafiki które są używane w grze.
Cytat:
ale RM jest bardzo ograniczający (przynajmniej wersje poniżej XP bo tej jeszcze nie sprawdzałem i tymczasowo nie zamierzam)

W poprzednich wersjach też można zrobić np. wyścigówkę ale trzeba się sporo namęczyć bo pisanie silnika na takich zdarzeniach to po prostu masakra.
I podkreślam jeszcze że RM ~Nie jest ograniczający!~
Można w nim zrobić o wiele więcej niż w MMF czy TGF ponieważ tam jest język programowania jak w GM.
 
 
     
quick-fire 
Kapral


Główny edytor: Construct
Drugi edytor: GDevelop
Posty: 24

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 20:37   

Działo - przesadzasz... :D

A w MMF mamy "Lua"...
 
 
     
Ploo 
Chorąży


Główny edytor: MMF2
Posty: 288

Prestiż
Wysłany: 16-05-2007, 21:06   

Nie ma duzej roznicy czy piszesz tekst programujac czy po prostu klikasz zdarzenia i akcje skoro mozliwosci sa takie same... Ja o RPG Maker mam nieciekawe zdanie ale zycze powodzenia i moze zagram. :P

Plooscva
 
 
     
drc 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 81

Prestiż
Wysłany: 17-05-2007, 16:41   

Mi osobiście sam RPGMaker przypadł do gustu, ale uważam że nie ma sensu robienia w nim innych rodzajów gier niż te do których został stworzony. Jedyne co mam do zarzucenia to w 90 procentach powstałych na niego gier wykorzystywane są jedynie grafiki z bibliotek lub ich pokolorowane na inne kolory klony. Jak dla mnie twoja gra nie odstaje od reszty, ma co prawda lekko zmienioną grafikę, ale to tez "mangowe" i wygląda jak klon. Sam program jest spoko tylko żeby coś innego, fajnego czy może swojsiego bardziej zrobić, trzeba na długi czas przysiąść do pracy i zamienić wszystko co jest w bibliotekach programu na coś nowego. Nie zapominając o super ciekawej i wciągającej fabule. :-P
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 821

Prestiż
Wysłany: 17-05-2007, 17:58   

Dzialo napisał/a:
W poprzednich wersjach też można zrobić np. wyścigówkę ale trzeba się sporo namęczyć bo pisanie silnika na takich zdarzeniach to po prostu masakra.
I podkreślam jeszcze że RM ~Nie jest ograniczający!~
Można w nim zrobić o wiele więcej niż w MMF czy TGF ponieważ tam jest język programowania jak w GM.


W Klikach zrobisz wszystko w RM nie.. Więc nie pisz takich bzdur.. I zajmij się grą..
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 3446

Prestiż
Wysłany: 17-05-2007, 18:04   

Dzialo napisał/a:
Teraz wszyscy klikowcy (a przynajmniej większość) pomyśli O Boże, RPG Maker znowu jakaś *** robi w tym czymś, że też nas muszą z tym kojarzyć

Tam już prawie wszystko jest gotowe, tylko zrobić poziomy/ fabułę. Jak to wyjdzie Ci dobrze, to ok. A jak nie, to... "O Boże, RPG Maker (...)".
 
     
Dzialo 
Starszy szeregowy


Posty: 13

Prestiż
Wysłany: 18-05-2007, 01:14   

Hmmm... no to po kolei

~drc - mam już grafika który pracuje nad grafą. Gdy wszystko będzie gotowe po prostu się podmieni. "Prupki :
http://img177.imageshack..../render2tv9.png
http://img116.imageshack....30/posaghf6.png
http://img63.imageshack.us/img63/4890/hehcl7.png
http://ultrashare.de/f/4807/test.exe.html

~fanotherpg :
Nie zrobię wszystkiego?
http://xr43.internetdsl.t...x.php?t=n.0.120
http://xr43.internetdsl.t...ex.php?t=n.0.83
http://xr43.internetdsl.t...ex.php?t=n.0.92
http://www.rpgmaker.altne...ry&id=comandoxp
http://www.rpgmaker.altne...y&id=chocopanic
http://www.rpgmaker.altne...dziejeOwiecRMXP
RPGMaker XP ma OGROMNE możliwości!

~RomanX
Tam wszystko jest gotowe ale radzę przeczytać 1 list do makerowiczów.
Cytat:

Reptile wam coś powie:
Kto kolwiek kiedyś zaczął tworzyć projekt od nowa?
Kto wywali wszystkie zasoby i zaczął rysować od nowa?
Kto wyczyścił bazę danych i pisał ją od nowa?
Kto wywalił skrypty ruby i zaczął pisać je od nowa?
Kto poświęcił choć troche czasu aby poszukać nowych muzyczek?
Albo komu się chciało własne muzyczki tworzyć?

Nagle się zastanawiasz po co się męczyć dla tak marnego efektu? To popatrz bracie prosto sobie w oczy (zrób se zdjęcie, a jeszcze lepiej użyj lustra) Co jest? Nagle nie potrafisz malować? Nie masz zdolności? Nie jesteś grafikiem? Nie masz czasu? A bo to szkoła... albo pewnie dziewczyna... To przyznaj się, że jesteś cieńki bolek i tyle. Nie stworzyłeś ani jednego dobrego projektu w tym programie, to zrób tą przyjemność i nie pisz nigdzie na temat tego właśnie programu, bo nie masz doświadczenia...


A żeby nie wchodzić na offtop to zawiadamiam że jest już lepsze menu ale póki co trzeba je jeszcze poprawić...
 
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 821

Prestiż
Wysłany: 18-05-2007, 15:15   

Eh, normalnie jak by ślepy mówił głuchemu drogę kulawego.. RPG Maker jest ograniczonym program, został on stworzony do tworzenia gier cRPG pokroju pierwszych części Final Fantasy i nie zmienisz tego.

Większość użytkowników RM'a tak jak większość klikowców to osoby które po prostu chcą byś sławne, marnym nakładem pracy i tyle.. Oczywiście zdarzają się wyjątki pokazane przez Ciebie (chociażby silniczek do pseudo 3D) no, ale takie rzeczy można równie dobrze w klikach osiągnąć..

Jedyną przewagą RM'a nad klikami to może być szybsze wczytywanie grafiki i mniejsza ilość zjadanej przez nią pamięci, bo to jest kula u nogi bardziej skomplikowanych projektów, ale i tak uważam, że RM jest bardziej ograniczony od klików.. Czy to w tworzeniu gier czy aplikacji..

A co do projektu, to radziłbym się skupić na jednym rodzaju grafiki najpierw pokazujesz coś a'la project RM a potem jakieś niby renderowane 3D...
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group