[RPGMakerXP] Krawa Wizja |
Autor |
Wiadomość |
Dzialo
Starszy szeregowy
Posty: 13
Prestiż
|
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Posty: 296
Prestiż
|
Wysłany: 15-05-2007, 23:20
|
|
|
1. Kto robił grafikę?
2. Wrzuć screeny na fotosik.pl lub imageshack.us bu uniknąć problemów
3. Nic nie wiem o samej grze więc niby o co mam pytać? |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Raymon
Plutonowy dawniej arek ;-D
Posty: 79
Prestiż
|
Wysłany: 15-05-2007, 23:36
|
|
|
Dzialo napisał/a: | 1. Kto robił grafikę? | Pozwolę sobie odpowiedzieć. RPG Maker oczywiście. W tym programie są wbudowane grafiki... |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 1731
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 02:11
|
|
|
arek napisał/a: | Dzialo napisał/a: | 1. Kto robił grafikę? | Pozwolę sobie odpowiedzieć. RPG Maker oczywiście. W tym programie są wbudowane grafiki... |
Ale przecież jest możliwość zrobienia własnej grafiki. |
|
|
|
|
Dzialo
Starszy szeregowy
Posty: 13
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:38
|
|
|
Cytat: | Pozwolę sobie odpowiedzieć. RPG Maker oczywiście. W tym programie są wbudowane grafiki... |
A gucio :-P Grafiki są autorstwa makerowicza Naramury.
Widać że arek jest jednym z tych co myśli że RM to szajs.
Tak więc objerzyj sobie to : http://xr43.internetdsl.t...ex.php?t=n.0.76
Cytat: | 3. Nic nie wiem o samej grze więc niby o co mam pytać? |
A gdybyś uważnie czytał to byś wiedział że tu chodzi o pytania i odpowiedzi dla takich co myślą że RM to szajs.
Przy okazji zarzucam screena z nowego menu:
|
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 821
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 15:14
|
|
|
Dzialo napisał/a: | Widać że arek jest jednym z tych co myśli że RM to szajs. |
A może tak nie jest? No dobra, może szajs to zbyt mocne określenie, ale RM jest bardzo ograniczający (przynajmniej wersje poniżej XP bo tej jeszcze nie sprawdzałem i tymczasowo nie zamierzam), więc się nie dziw, że takie komentarze padają.. Co nie zmienia faktu, że i tak większość RM'owskich klonów klonów klonów jest lepsza od wielu klikowych gier.. |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Posty: 296
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 15:31
|
|
|
No to mam jeszcze jedno pytanie, czy w RMie XP, żeby zagrać w skompilowaną grę trzeba tak jak w poprzednich wersjach dołączać do niej te ogromne biblioteki? |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Dzialo
Starszy szeregowy
Posty: 13
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 16:54
|
|
|
Nie, wystarczy wrzucić do gry plik RGSS101E.dll czy tam podobny i wszystkie grafiki które są używane w grze.
Cytat: | ale RM jest bardzo ograniczający (przynajmniej wersje poniżej XP bo tej jeszcze nie sprawdzałem i tymczasowo nie zamierzam) |
W poprzednich wersjach też można zrobić np. wyścigówkę ale trzeba się sporo namęczyć bo pisanie silnika na takich zdarzeniach to po prostu masakra.
I podkreślam jeszcze że RM ~Nie jest ograniczający!~
Można w nim zrobić o wiele więcej niż w MMF czy TGF ponieważ tam jest język programowania jak w GM. |
|
|
|
|
quick-fire
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 24
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 20:37
|
|
|
Działo - przesadzasz...
A w MMF mamy "Lua"... |
|
|
|
|
Ploo
Chorąży
Główny edytor:
Posty: 288
Prestiż
|
Wysłany: 16-05-2007, 21:06
|
|
|
Nie ma duzej roznicy czy piszesz tekst programujac czy po prostu klikasz zdarzenia i akcje skoro mozliwosci sa takie same... Ja o RPG Maker mam nieciekawe zdanie ale zycze powodzenia i moze zagram.
Plooscva |
|
|
|
|
drc
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 81
Prestiż
|
Wysłany: 17-05-2007, 16:41
|
|
|
Mi osobiście sam RPGMaker przypadł do gustu, ale uważam że nie ma sensu robienia w nim innych rodzajów gier niż te do których został stworzony. Jedyne co mam do zarzucenia to w 90 procentach powstałych na niego gier wykorzystywane są jedynie grafiki z bibliotek lub ich pokolorowane na inne kolory klony. Jak dla mnie twoja gra nie odstaje od reszty, ma co prawda lekko zmienioną grafikę, ale to tez "mangowe" i wygląda jak klon. Sam program jest spoko tylko żeby coś innego, fajnego czy może swojsiego bardziej zrobić, trzeba na długi czas przysiąść do pracy i zamienić wszystko co jest w bibliotekach programu na coś nowego. Nie zapominając o super ciekawej i wciągającej fabule. :-P |
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 821
Prestiż
|
Wysłany: 17-05-2007, 17:58
|
|
|
Dzialo napisał/a: | W poprzednich wersjach też można zrobić np. wyścigówkę ale trzeba się sporo namęczyć bo pisanie silnika na takich zdarzeniach to po prostu masakra.
I podkreślam jeszcze że RM ~Nie jest ograniczający!~
Można w nim zrobić o wiele więcej niż w MMF czy TGF ponieważ tam jest język programowania jak w GM. |
W Klikach zrobisz wszystko w RM nie.. Więc nie pisz takich bzdur.. I zajmij się grą.. |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 3446
Prestiż
|
Wysłany: 17-05-2007, 18:04
|
|
|
Dzialo napisał/a: | Teraz wszyscy klikowcy (a przynajmniej większość) pomyśli O Boże, RPG Maker znowu jakaś *** robi w tym czymś, że też nas muszą z tym kojarzyć |
Tam już prawie wszystko jest gotowe, tylko zrobić poziomy/ fabułę. Jak to wyjdzie Ci dobrze, to ok. A jak nie, to... "O Boże, RPG Maker (...)". |
|
|
|
|
Dzialo
Starszy szeregowy
Posty: 13
Prestiż
|
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 821
Prestiż
|
Wysłany: 18-05-2007, 15:15
|
|
|
Eh, normalnie jak by ślepy mówił głuchemu drogę kulawego.. RPG Maker jest ograniczonym program, został on stworzony do tworzenia gier cRPG pokroju pierwszych części Final Fantasy i nie zmienisz tego.
Większość użytkowników RM'a tak jak większość klikowców to osoby które po prostu chcą byś sławne, marnym nakładem pracy i tyle.. Oczywiście zdarzają się wyjątki pokazane przez Ciebie (chociażby silniczek do pseudo 3D) no, ale takie rzeczy można równie dobrze w klikach osiągnąć..
Jedyną przewagą RM'a nad klikami to może być szybsze wczytywanie grafiki i mniejsza ilość zjadanej przez nią pamięci, bo to jest kula u nogi bardziej skomplikowanych projektów, ale i tak uważam, że RM jest bardziej ograniczony od klików.. Czy to w tworzeniu gier czy aplikacji..
A co do projektu, to radziłbym się skupić na jednym rodzaju grafiki najpierw pokazujesz coś a'la project RM a potem jakieś niby renderowane 3D... |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
|