NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF2] Add Backdrop z pliku
Autor Wiadomość
SilentBob92PL 
Starszy sierżant
Sairento


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy
Posty: 163

15684 Prestiż
  Wysłany: 07-06-2012, 11:04   [MMF2] Add Backdrop z pliku

Witam.

Mam problem z dodawaniem jako backdrop obrazków z plików w trakcie gry.

Próbowałem plugin'em Surface lecz on wkleja do tła bez alpha chanela.

W Active Object jest też opcja Load Frame (z pliku) lecz przy fast loopie się psuje.

Active Image ma opcje Create Background ale ona za kazdym razem tworzy nowy obiekt Background co podnosi licznik używanych obiektów w grze( ja potrzebuje ponad 100 000 takich backdropów).


Z góry dziękuje za pomoc.
_________________
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 09:10   

O ile dobrze pamiętam można to zrobić activem, jednak należy wczytać wszystkie grafiki o dwie ramki przed wklejeniem do tła aby poprawnie się załadowały. Myślę, że nie jest to problemem skoro active ma funkcję "force animation frame" (change animation frame) i wymaga tylko opóźnienia puszczenia pętli względem wczytania grafik.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
SilentBob92PL 
Starszy sierżant
Sairento


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy
Posty: 163

15684 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 12:28   

Już na to wpadłem wcześniej :) Ale i tak dzięki za pomoc.

A add backdrop i tak się liczy w liczbie obiektów na mapie :(
_________________
 
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 13:48   

cycus144 napisał/a:
A add backdrop i tak się liczy w liczbie obiektów na mapie
nie mozliwe
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 13:50   

Tło to nie jest obiekt aktywny. Obiektów aktywnych (różnego rodzaju) może być w sumie 20000. Jak zwiększa Ci się ilość obiektów, to najwyraźniej zapominasz pozbywać się obiektu aktywnego po wklejeniu do tła.
 
     
SilentBob92PL 
Starszy sierżant
Sairento


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy
Posty: 163

15684 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 19:24   

Paste into background wkleja do tła i jest usuwane poza widocznym oknem

a Add background dodaje nowy obiekt tła który nie jest wymazywany poza widocznym obszarem. Nie dodaje się do licznika w debuggerze ale i tak wlicza się jako obiekt i jest ograniczony przez ustaloną liczbę 20000.


PS. Ten limit można podnieść do 30000 za pomocą jakiegoś edytora pamięci np. CheatEngine.
_________________
 
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 20:46   

Zawsze myślałem, że tło jest zawsze jedno, albo przynajmniej zależne od ilości warstw, a kolejno dodawane obiekty po zbuildowaniu czy po uruchomieniu "zlewają się" w jeden.

Specjalnie dla Ciebie zrobiłem test polegający na dodawaniu w każdej pętli klikowej obiektu aktywnego do tła oraz zwiększaniu licznika (no i pozycjonowaniu OA na myszy), jakimś cudem wyszedłem poza limit 20 000. https://dl.dropbox.com/u/1931783/Screeny/background.png

MMF2 tworzy aplikacje zabezpieczone przez zmianą adresów pamięci w obszarze aplikacji (co oczywiście nietrudno złamać), tak dla wiadomości.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
SilentBob92PL 
Starszy sierżant
Sairento


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy
Posty: 163

15684 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 21:24   

Ja edytowałem pamięć procesu edytora nie samej aplikacji.

I po testach wyszło że można najwyżej do 30000 podnieść.

A jednak się udało stworzyć 307200 Add Backdropów
puściłem pętle 307200 razy każda przesuwała active object i wklejała go do tła i w ten sposób zapełniłem cały ekran. :)
_________________
 
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 21:42   

Czyli dokładnie tak samo, jak u mnie :P .

No i to całkiem ciekawe, tworzy się tak duża liczba obiektów aktywnych?
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
SilentBob92PL 
Starszy sierżant
Sairento


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy
Posty: 163

15684 Prestiż
Wysłany: 08-06-2012, 21:47   

Lecz przy scrolligu większość tego znika gdy jest poza ekranem:)

Tyczy się tych 300000 add backdropów .

[ Dodano: 08-06-2012, 22:54 ]
Tak udało się 30000 obiektów aktywnych lecz przy takiej ilości program przestawał ciągle odpowiadać :)

I ramu około 3 GB wzieło:)
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group