[MMF2] Add Backdrop z pliku |
Autor |
Wiadomość |
SilentBob92PL
Starszy sierżant Sairento
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy Posty: 163
15684 Prestiż
|
Wysłany: 07-06-2012, 12:04 [MMF2] Add Backdrop z pliku
|
|
|
Witam.
Mam problem z dodawaniem jako backdrop obrazków z plików w trakcie gry.
Próbowałem plugin'em Surface lecz on wkleja do tła bez alpha chanela.
W Active Object jest też opcja Load Frame (z pliku) lecz przy fast loopie się psuje.
Active Image ma opcje Create Background ale ona za kazdym razem tworzy nowy obiekt Background co podnosi licznik używanych obiektów w grze( ja potrzebuje ponad 100 000 takich backdropów).
Z góry dziękuje za pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 10:10
|
|
|
O ile dobrze pamiętam można to zrobić activem, jednak należy wczytać wszystkie grafiki o dwie ramki przed wklejeniem do tła aby poprawnie się załadowały. Myślę, że nie jest to problemem skoro active ma funkcję "force animation frame" (change animation frame) i wymaga tylko opóźnienia puszczenia pętli względem wczytania grafik. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
SilentBob92PL
Starszy sierżant Sairento
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy Posty: 163
15684 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 13:28
|
|
|
Już na to wpadłem wcześniej Ale i tak dzięki za pomoc.
A add backdrop i tak się liczy w liczbie obiektów na mapie |
_________________
|
|
|
|
|
Ayth
Podporucznik
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 14:48
|
|
|
cycus144 napisał/a: | A add backdrop i tak się liczy w liczbie obiektów na mapie | nie mozliwe |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 14:50
|
|
|
Tło to nie jest obiekt aktywny. Obiektów aktywnych (różnego rodzaju) może być w sumie 20000. Jak zwiększa Ci się ilość obiektów, to najwyraźniej zapominasz pozbywać się obiektu aktywnego po wklejeniu do tła. |
|
|
|
|
SilentBob92PL
Starszy sierżant Sairento
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy Posty: 163
15684 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 20:24
|
|
|
Paste into background wkleja do tła i jest usuwane poza widocznym oknem
a Add background dodaje nowy obiekt tła który nie jest wymazywany poza widocznym obszarem. Nie dodaje się do licznika w debuggerze ale i tak wlicza się jako obiekt i jest ograniczony przez ustaloną liczbę 20000.
PS. Ten limit można podnieść do 30000 za pomocą jakiegoś edytora pamięci np. CheatEngine. |
_________________
|
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 21:46
|
|
|
Zawsze myślałem, że tło jest zawsze jedno, albo przynajmniej zależne od ilości warstw, a kolejno dodawane obiekty po zbuildowaniu czy po uruchomieniu "zlewają się" w jeden.
Specjalnie dla Ciebie zrobiłem test polegający na dodawaniu w każdej pętli klikowej obiektu aktywnego do tła oraz zwiększaniu licznika (no i pozycjonowaniu OA na myszy), jakimś cudem wyszedłem poza limit 20 000. https://dl.dropbox.com/u/1931783/Screeny/background.png
MMF2 tworzy aplikacje zabezpieczone przez zmianą adresów pamięci w obszarze aplikacji (co oczywiście nietrudno złamać), tak dla wiadomości. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
SilentBob92PL
Starszy sierżant Sairento
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy Posty: 163
15684 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 22:24
|
|
|
Ja edytowałem pamięć procesu edytora nie samej aplikacji.
I po testach wyszło że można najwyżej do 30000 podnieść.
A jednak się udało stworzyć 307200 Add Backdropów
puściłem pętle 307200 razy każda przesuwała active object i wklejała go do tła i w ten sposób zapełniłem cały ekran. |
_________________
|
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 22:42
|
|
|
Czyli dokładnie tak samo, jak u mnie .
No i to całkiem ciekawe, tworzy się tak duża liczba obiektów aktywnych? |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
SilentBob92PL
Starszy sierżant Sairento
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 31 razy Posty: 163
15684 Prestiż
|
Wysłany: 08-06-2012, 22:47
|
|
|
Lecz przy scrolligu większość tego znika gdy jest poza ekranem:)
Tyczy się tych 300000 add backdropów .
[ Dodano: 08-06-2012, 22:54 ]
Tak udało się 30000 obiektów aktywnych lecz przy takiej ilości program przestawał ciągle odpowiadać
I ramu około 3 GB wzieło:) |
_________________
|
|
|
|
|
|