[Tutorial] Jak zrobić rozdrabnianie obiektów |
Autor |
Wiadomość |
Swarmer
Sierżant władca Swarm Games
 
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz Posty: 104
1306 Prestiż
|
Wysłany: 22-01-2011, 22:18 [Tutorial] Jak zrobić rozdrabnianie obiektów
|
|
|
Witam.
Pewnie w wielu grach spotkaliście się z czymś takim:
Na początku mamy jeden, duży obiekt (najczęściej kulę jakiejś mazi) i musimy go zniszczyć. Po strzale w duży obiekt rozbija się on w mniejsze, następne w jeszcze mniejsze etc., aż najmniejsze z nich możemy zniszczyć. Pokażę więc jak taki efekt uzyskać.
1. Tworzymy 6 obiektów aktywnych:
- Główny element do rozbicia ( w przykładzie diament rozciągnięty do rozmiarów 8x8 kratek);
- Mniejszy element do rozbicia ( najlepiej połowa poprzedniego, w tym przykładzie 4x4);
- Jeszcze mniejszy obiekt do rozbicia (j.w.,2x2);
- Najmniejszy obiekt do rozbicia (j.w., 1x1);
- Nasza postać (w przykładzie czerwony kwadrat);
- Pocisk (mały, bordowy prostokącik).
http://i.imgur.com/l9cyi.png
2. Wybieramy dowolny rodzaj ruchu dla postaci, a dla wszystkich obiektów do rozbicia Bouncing Ball.
3.Tworzymy zdarzenie strzału dla postaci.
4.Tworzymy zdarzenie:
Grupa | N | Zdarzenia | 1 | + rozb 1 leaves the play arena
• rozb 1 bounce
|
5.Powtarzamy to zdarzenie dla każdego z rozbijanych obiektów.
6.Tworzymy następujące zdarzenie:
Grupa | N | Zdarzenia | 1 | + Collisions between pocisk and rozb 1
• pocisk destroy
• rozb 1 destroy
• Create rozb 2 at (x,y) from rozb 1
|
7. Ostatnią akcję z powyższego zdarzenia powtarzamy tyle razy, na ile części ma się rozbić obiekt.
8.Wykonujemy te zdarzenia jeszcze dwa razy, pamiętając, by za każdym razem zmienić obiekt rozbijany na obiekt o stopień niższy i koordynaty "x" i "y".
9. Tworzymy zdarzenie:
Grupa | N | Zdarzenia | 1 | + Collision between pocisk and rozb 4
• pocisk destroy
• rozb 4 destroy
|
10. Przechodzimy do Frame Editor i usuwamy wszystkie obiekty prócz "rozb 1" i "postać"
Efekt jest idealny:
http://i.imgur.com/oKRlo.png
Mam nadzieję że ten tutek komuś się przyda. Pozdrawiam.
Swarmer |
|
|
|
 |
Vader
Chorąży Nastoletni emeryt
 
Pojedynki: być może
Pomógł: 5 razy Posty: 342
3177 Prestiż
|
Wysłany: 23-01-2011, 09:45
|
|
|
Może się czasem przyda ;D
5/6 |
|
|
|
 |
Shivek
Sierżant
 
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy Posty: 132
1052 Prestiż
|
Wysłany: 23-01-2011, 10:59
|
|
|
Cytat: | najlepiej połowa poprzedniego, w tym przykładzie 4x4 |
dobrze, że użyłeś słowa najlepiej... |
|
|
|
 |
Swarmer
Sierżant władca Swarm Games
 
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz Posty: 104
1306 Prestiż
|
Wysłany: 23-01-2011, 13:40
|
|
|
Sory, grafiki mi wcięło, jakoś na to zaradzę |
|
|
|
 |
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
 
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3445
33774 Prestiż
|
Wysłany: 23-01-2011, 17:14
|
|
|
Tutek nie jest... przełomowy, ale fajnie, że wspomniałeś, że można skasować z edytora poziomu obiekty fragmentów.
Co do grafik:
1. Nie używaj BMP, nawet MS Paint w najnowszej wersji zapisuje domyślnie w PNG.
2. Nie używaj zapodaj, nie pozwalają na hotlinkowanie.
3. Nie wstawiaj obrazków bezpośrednio... szczególnie megowych bitmap Wystarczy dolinkować. |
|
|
|
 |
Swarmer
Sierżant władca Swarm Games
 
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz Posty: 104
1306 Prestiż
|
Wysłany: 23-01-2011, 17:46
|
|
|
Ok, dzienx za rady, następnym razem będzie lepiej |
|
|
|
 |
|