NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Tutorial] Jak zrobić rozdrabnianie obiektów
Autor Wiadomość
Swarmer 
Sierżant
władca Swarm Games


Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 104

1306 Prestiż
  Wysłany: 22-01-2011, 22:18   [Tutorial] Jak zrobić rozdrabnianie obiektów

Witam.
Pewnie w wielu grach spotkaliście się z czymś takim:
Na początku mamy jeden, duży obiekt (najczęściej kulę jakiejś mazi) i musimy go zniszczyć. Po strzale w duży obiekt rozbija się on w mniejsze, następne w jeszcze mniejsze etc., aż najmniejsze z nich możemy zniszczyć. Pokażę więc jak taki efekt uzyskać.

1. Tworzymy 6 obiektów aktywnych:
- Główny element do rozbicia ( w przykładzie diament rozciągnięty do rozmiarów 8x8 kratek);
- Mniejszy element do rozbicia ( najlepiej połowa poprzedniego, w tym przykładzie 4x4);
- Jeszcze mniejszy obiekt do rozbicia (j.w.,2x2);
- Najmniejszy obiekt do rozbicia (j.w., 1x1);
- Nasza postać (w przykładzie czerwony kwadrat);
- Pocisk (mały, bordowy prostokącik).

http://i.imgur.com/l9cyi.png

2. Wybieramy dowolny rodzaj ruchu dla postaci, a dla wszystkich obiektów do rozbicia Bouncing Ball.

3.Tworzymy zdarzenie strzału dla postaci.

4.Tworzymy zdarzenie:

Grupa
NZdarzenia
1
+ rozb 1 leaves the play arena
• rozb 1 bounce


5.Powtarzamy to zdarzenie dla każdego z rozbijanych obiektów.

6.Tworzymy następujące zdarzenie:

Grupa
NZdarzenia
1
+ Collisions between pocisk and rozb 1
• pocisk destroy
• rozb 1 destroy
• Create rozb 2 at (x,y) from rozb 1



7. Ostatnią akcję z powyższego zdarzenia powtarzamy tyle razy, na ile części ma się rozbić obiekt.

8.Wykonujemy te zdarzenia jeszcze dwa razy, pamiętając, by za każdym razem zmienić obiekt rozbijany na obiekt o stopień niższy i koordynaty "x" i "y".

9. Tworzymy zdarzenie:

Grupa
NZdarzenia
1
+ Collision between pocisk and rozb 4
• pocisk destroy
• rozb 4 destroy



10. Przechodzimy do Frame Editor i usuwamy wszystkie obiekty prócz "rozb 1" i "postać"

Efekt jest idealny:

http://i.imgur.com/oKRlo.png

Mam nadzieję że ten tutek komuś się przyda. Pozdrawiam.

Swarmer
 
 
     
Vader 
Chorąży
Nastoletni emeryt


Pojedynki: być może
Pomógł: 5 razy
Posty: 342

3177 Prestiż
Wysłany: 23-01-2011, 09:45   

Może się czasem przyda ;D
5/6
 
     
Shivek 
Sierżant


Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy
Posty: 132

1052 Prestiż
Wysłany: 23-01-2011, 10:59   

Cytat:
najlepiej połowa poprzedniego, w tym przykładzie 4x4

dobrze, że użyłeś słowa najlepiej...
 
     
Swarmer 
Sierżant
władca Swarm Games


Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 104

1306 Prestiż
Wysłany: 23-01-2011, 13:40   

Sory, grafiki mi wcięło, jakoś na to zaradzę
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33730 Prestiż
Wysłany: 23-01-2011, 17:14   

Tutek nie jest... przełomowy, ale fajnie, że wspomniałeś, że można skasować z edytora poziomu obiekty fragmentów.

Co do grafik:
1. Nie używaj BMP, nawet MS Paint w najnowszej wersji zapisuje domyślnie w PNG.
2. Nie używaj zapodaj, nie pozwalają na hotlinkowanie.
3. Nie wstawiaj obrazków bezpośrednio... szczególnie megowych bitmap :) Wystarczy dolinkować.
 
     
Swarmer 
Sierżant
władca Swarm Games


Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 104

1306 Prestiż
Wysłany: 23-01-2011, 17:46   

Ok, dzienx za rady, następnym razem będzie lepiej ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group