Zamknięty przez: msg 01-12-2013, 15:52 |
[TGF2] Problem z "wieloma ruchami obiektów jednocześnie |
Autor |
Wiadomość |
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 12:55 [TGF2] Problem z "wieloma ruchami obiektów jednocześnie
|
|
|
Hejka. Mam pytanko, bo chciałbym zrobić gre typu "bieganie" (np. Stick Run na Facebooku).
I nie umiem zrobić tak, że ludzik biegnie cały czas do przodu (sam) i żebyśmy mogli np. skoczyć. Proszę o pomoc! Daje cały prestiż... |
_________________ Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63 |
|
|
|
|
Ayth
Podporucznik
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 19:06
|
|
|
Najprosciej zwykly ruch platformowy i obiekt Control X
Always -> Control X>Simulate>Keyboard>Simulate key down>(i tu np. strzalka w prawo czyli wpisujesz tam "right")
nie jest to najlepsze sterowanie najlepiej stworzyc wlasny ruch albo uzyc PMO bo przy PMO nie jest potrzebny Control X |
|
|
|
|
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
|
|
|
|
creesee
Młodszy chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 12 razy Posty: 242
12192 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 20:47
|
|
|
Ale...? Po co symulować wciśnięcie przycisku zamiast od razu wprawić postać w ruch?
Zawsze: ustaw posX na 3; //tutaj regulujesz sobie szybkość biegania postaci
Jeśli posX > 0: Puść pętlę "posX" posX razy;
Podczas pętli "posX" (oraz) gdy postać NIE zachodzi za tło: zmień pozycję X postaci na pozycja X postaci + 1;
Podczas pętli "posX" (oraz) gdy postać zachodzi za tło: zmień pozycję X postaci na pozycja X postaci - 1px (oraz dla bezpieczeństwa i zaoszczędzenia procka) zatrzymaj pętlę "posX" i ustaw posX na 0; |
Ostatnio zmieniony przez creesee 30-11-2013, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 20:58
|
|
|
creesee, troche nie ogarniam... Mógłbyś mi wysłać projekt z tym? Nie musi być dziś...v Tylko wiesz, bo to na TGF2 - bez dodatków... |
_________________ Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63 |
|
|
|
|
creesee
Młodszy chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 12 razy Posty: 242
12192 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 21:09
|
|
|
Po prostu krok po kroku postaraj się przepisać kod do tgf2. Jeśli czegoś nie będziesz umiał, pytaj. ; )
Rzuć okiem na własny ruch platformowy, który Wormi zrobił całkiem sam, żadnych tutoriali, bez niczego. Sam ogarnął, serio. |
|
|
|
|
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 21:46
|
|
|
creesee, przejrzałem ten projekt ruchu, ale to wciąż nie to! Chodzi mi o "dwa ruchy jednocześnie", albo coś w tym stylu - ludek biegnie CIĄGLE do przodu, ale można skakać, kucać itp. |
_________________ Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63 |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 21:50
|
|
|
Grałeś we Free Jumpera od Fadexa? Jest na Kbazie. Pewnie chodzi ci dokładnie o to. Najbanalniej jest zrobić:
1 | + Alterable Value A of Gracz == 1
• Gracz: Set X coordinate to Gracz X coordinate + 1
|
Albo "- 1" zależy w którą stronę. Chcesz szybciej? Zrób +/- 2.
A obiektowi gracz nadaj ruch platformowy, prędkość maksymalna 0, przyspieczenie można też . |
_________________ |
|
|
|
|
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 21:55
|
|
|
Nie grałem we Free Jumpera, ale chodzi mi o coś w stylu Stickman Run na Facebooku. Zara przepisze kod, i powiem, czy jest ok. |
_________________ Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63 |
|
|
|
|
Ayth
Podporucznik
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 21:58
|
|
|
ah creesee mieszasz mu w glowie dalem mu prosty przyklad i zamiast pieprzyc sie z petlami lepiej uzyc Platform Movement Object (PMO):
Start of frame -> PMO>Set object> tu wybierz obiekt ktory ma ciagle biec
Bieg w prawo:
Always -> PMO>On user input>User is holding right input key
Bieg w lewo:
Always -> PMO>On user input>User is holding left input key
Skok spacja:
Upon pressing "Space bar" + PMO>Object states>Object is standing on ground -> PMO>On user input>Jump
Kolizje z tlem
PMO>Collision testing (top of the event)>Test for obstacle overlap + Obiekt is overlapping a backdrop -> PMO>Collisions>Object does overlap with an obstacle |
Ostatnio zmieniony przez Ayth 30-11-2013, 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 22:00
|
|
|
Ayth napisał/a: | Bieg w prawo:
Always -> PMO>On user input>User is holding right input key |
Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.
Poczekajmy na opa. |
_________________ |
|
|
|
|
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 22:02
|
|
|
Tera to mi namieszaliście Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba Dajcie mi prosty sposób, ok?
I piszcie normalnie, bo nie wiem co to "PMO"! |
_________________ Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63 |
Ostatnio zmieniony przez LukiBoss63 30-11-2013, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ayth
Podporucznik
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 22:03
|
|
|
msg napisał/a: | Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input. | no to jest warunek always nie?
[ Dodano: 30-11-2013, 22:03 ]
LukiBoss63 napisał/a: | Tera to mi namieszaliście Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba Dajcie mi prosty sposób, ok? | naprosciej to to co ci dalem na poczatku |
|
|
|
|
LukiBoss63
Starszy kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49
546 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 22:05
|
|
|
Control X? Gdzie to znajde? Sorry, ale troche zielony jestem |
_________________ Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63 |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2013, 22:05
|
|
|
LukiBoss63 napisał/a: | Tera to mi namieszaliście Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba Dajcie mi prosty sposób, ok? |
Klep mój kod, nie marudź Ayth napisał/a: |
msg napisał/a:
Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.
no to jest warunek always nie? |
Tyż prawda. |
_________________ |
|
|
|
|
|