NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: msg
01-12-2013, 15:52
[TGF2] Problem z "wieloma ruchami obiektów jednocześnie
Autor Wiadomość
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
  Wysłany: 30-11-2013, 12:55   [TGF2] Problem z "wieloma ruchami obiektów jednocześnie

Hejka. Mam pytanko, bo chciałbym zrobić gre typu "bieganie" (np. Stick Run na Facebooku).
I nie umiem zrobić tak, że ludzik biegnie cały czas do przodu (sam) i żebyśmy mogli np. skoczyć. Proszę o pomoc! Daje cały prestiż... :P
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 19:06   

Najprosciej zwykly ruch platformowy i obiekt Control X

Always -> Control X>Simulate>Keyboard>Simulate key down>(i tu np. strzalka w prawo czyli wpisujesz tam "right")

nie jest to najlepsze sterowanie najlepiej stworzyc wlasny ruch albo uzyc PMO bo przy PMO nie jest potrzebny Control X
 
     
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 20:45   

OK. Thx wielkie. :P
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12175 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 20:47   

Ale...? Po co symulować wciśnięcie przycisku zamiast od razu wprawić postać w ruch?

Zawsze: ustaw posX na 3; //tutaj regulujesz sobie szybkość biegania postaci
Jeśli posX > 0: Puść pętlę "posX" posX razy;
Podczas pętli "posX" (oraz) gdy postać NIE zachodzi za tło: zmień pozycję X postaci na pozycja X postaci + 1;
Podczas pętli "posX" (oraz) gdy postać zachodzi za tło: zmień pozycję X postaci na pozycja X postaci - 1px (oraz dla bezpieczeństwa i zaoszczędzenia procka) zatrzymaj pętlę "posX" i ustaw posX na 0;
Ostatnio zmieniony przez creesee 30-11-2013, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
  Wysłany: 30-11-2013, 20:58   

creesee, troche nie ogarniam... Mógłbyś mi wysłać projekt z tym? Nie musi być dziś...v :D Tylko wiesz, bo to na TGF2 - bez dodatków...
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12175 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 21:09   

Po prostu krok po kroku postaraj się przepisać kod do tgf2. Jeśli czegoś nie będziesz umiał, pytaj. ; )
Rzuć okiem na własny ruch platformowy, który Wormi zrobił całkiem sam, żadnych tutoriali, bez niczego. Sam ogarnął, serio.
 
     
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 21:46   

creesee, przejrzałem ten projekt ruchu, ale to wciąż nie to! Chodzi mi o "dwa ruchy jednocześnie", albo coś w tym stylu - ludek biegnie CIĄGLE do przodu, ale można skakać, kucać itp.
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 21:50   

Grałeś we Free Jumpera od Fadexa? Jest na Kbazie. Pewnie chodzi ci dokładnie o to. Najbanalniej jest zrobić:

1
+ Alterable Value A of Gracz == 1
• Gracz: Set X coordinate to Gracz X coordinate + 1


Albo "- 1" zależy w którą stronę. Chcesz szybciej? Zrób +/- 2.

A obiektowi gracz nadaj ruch platformowy, prędkość maksymalna 0, przyspieczenie można też ;) .
_________________
:razzugly:
 
     
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 21:55   

Nie grałem we Free Jumpera, ale chodzi mi o coś w stylu Stickman Run na Facebooku. Zara przepisze kod, i powiem, czy jest ok. :D
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 21:58   

ah creesee mieszasz mu w glowie dalem mu prosty przyklad i zamiast pieprzyc sie z petlami lepiej uzyc Platform Movement Object (PMO):

Start of frame -> PMO>Set object> tu wybierz obiekt ktory ma ciagle biec

Bieg w prawo:
Always -> PMO>On user input>User is holding right input key

Bieg w lewo:
Always -> PMO>On user input>User is holding left input key

Skok spacja:
Upon pressing "Space bar" + PMO>Object states>Object is standing on ground -> PMO>On user input>Jump

Kolizje z tlem

PMO>Collision testing (top of the event)>Test for obstacle overlap + Obiekt is overlapping a backdrop -> PMO>Collisions>Object does overlap with an obstacle
Ostatnio zmieniony przez Ayth 30-11-2013, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 22:00   

Ayth napisał/a:
Bieg w prawo:
Always -> PMO>On user input>User is holding right input key


Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.

Poczekajmy na opa.
_________________
:razzugly:
 
     
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 22:02   

Tera to mi namieszaliście :D Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba :D Dajcie mi prosty sposób, ok?

I piszcie normalnie, bo nie wiem co to "PMO"! :P
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
Ostatnio zmieniony przez LukiBoss63 30-11-2013, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 22:03   

msg napisał/a:
Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.
no to jest warunek always nie?

[ Dodano: 30-11-2013, 22:03 ]
LukiBoss63 napisał/a:
Tera to mi namieszaliście :D Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba :D Dajcie mi prosty sposób, ok?
naprosciej to to co ci dalem na poczatku
 
     
LukiBoss63 
Starszy kapral


Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 49

546 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 22:05   

Control X? Gdzie to znajde? Sorry, ale troche zielony jestem :P
_________________
Hejka. Lubie robić gry, chociaż jeszcze nie wszystko umiem. Mam też różne tutoriae na YT:
http://www.youtube.com/user/LukiBoss63
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 30-11-2013, 22:05   

LukiBoss63 napisał/a:
Tera to mi namieszaliście Nie wiemco pisać, ale wy też nieogarniacie chyba Dajcie mi prosty sposób, ok?

Klep mój kod, nie marudź :D
Ayth napisał/a:


msg napisał/a:
Ale on ma biec bez przerwy, nie? A nie na user input.
no to jest warunek always nie?

Tyż prawda.
_________________
:razzugly:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group